Nog maar vijf weken!

11 maart 2017 - Wageningen, Nederland

Talofa! Ja, het is echt nog maar vijf weken. Aftellen dus!

Ik heb veel vragen gekregen of ik via Facebook of een andere weg te volgen was, dus bij deze! Hier zal ik wat foto's plaatsen en zo af en toe een update hoe het is aan de andere kant van de wereld.

Inmiddels zijn vrijwel alle grote zaken geregeld: vluchten, vaccinaties, verblijfplaats en natuurlijk mijn project. Ik zal me in gaan zetten als vrijwilliger bij het Nutrition Project. In Samoa is obesitas een groot probleem, voornamelijk omdat overgewicht in de Samoaanse cultuur wordt verheerlijkt. Grote lichamen staan er voor succes, vruchtbaarheid en voornamelijk voor welvaart. Daarom heb je niet alleen te maken met een gezondheidsprobleem, maar ook met een cultureel probleem.
En ik hoor jullie denken: 'daar komt de wereldverbeteraar Simone die een cultureel probleem gaat verhelpen'. Laat dat nou net niet het geval zijn! Dit project loopt al heel lang en stukje bij beetje schuiven de Samoanen op. Dit doen we door mensen bewust te maken van de keuze die ze hebben bij het kopen van voedingsproducten, de bereiding en ook de hoeveelheden die gegeten worden.

Op zaterdag 15 april om 11.15 uur vertrek ik richting Singapore. Hier stap ik over op de vlucht naar Sydney, om vervolgens daar het vliegtuig te pakken richting Apia, Samoa. Op maandag 17 april om 05.15 plaatselijke tijd (NL 16 april, 18.15 uur) land ik in Samoa, waar ik opgevangen wordt door mijn volunteer advisor van Projects Abroad.

Via Facebook heb ik iemand leren kennen die ook op 15 april naar Samoa vertrekt en vervolgens met mij mee doorreist naar Hawaï. Want ja, na 9 weken werken, ben je ook wel weer aan vakantie toe.... Ik vlieg op 11 juni door naar Honolulu om daar vervolgens nog tot 21 juni op O'ahu te verblijven.

Tofa!

4 april 2017
    Aftellen maar: 11,10,9,8.............
  4. Opperswagger:
    9 april 2017
    Succes nog met de voorbereidingen aapje! Leuk dat ik je zo kan volgen xoxo
  5. Lynn:
    14 april 2017
    Veel plezier!!
  6. Kris:
    14 april 2017
    Heel goeie reis Simone!! Ik ga je avonturen volgen
  7. Marian:
    15 april 2017
    De kop is eraf! Met een grote delegatie
  8. Oma:
    15 april 2017
    Wat leuk dat we het allemaal kunnen zien dan maken we jou hele reis ook mee dat vind ik fijn om dat je zo ver weg gaat. Oma.